onsdag den 24. marts 2010

Paradis for cøliakere, og Quinoa m. cashew.

Var i Malmø på spontantur i søndags. Tog jo ingen tid at køre derover, vi besøgte tre stor magasiner: Mobilia, Trianglen og en til jeg ikke husker navnet på.


I Trianglen og i Mobila er der store supermarkeder ala Bilka. Og her er der en hel række med kun glutenfrie vare, frostbrød og pizza, frosne færdigretter. frisk brød, pasta osv. Derfor vold-hamstrede jeg for der er billigt derovre, næsten halv pris af de danske. Nu er det jo også dan at i DK har ca 1 ud af 3000 cøliaki, men i Sverige er tallet 1 ud af 300, så efterspørgslen er stor derovre.




 
I dag har jeg så smovset med Quinoa pilaf med cashew, helt og aldeles selv opfundet.


3 dl quinoa (husk at skylle det med varmt vand inde, til vandt er rent)

5 dl vand

1 grønsags boullion

1 løg

1 ds hakket tomat

salt og peber

Svits løgene, alt i. Simre m. låg, i 15 min fra retten koger.

Tilbehør fetaost og tør ristede cashewnødder. Retten kan spises både kold og varm.



Og så vil jeg slå et slag for Glutano's Chocolates O´s. Nøj de smager godt, faktisk så godt som den ægte vare. De gule = glutenfrie, de blå = den ægte vare.







2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder jo helt fantastisk :) Jeg plejer selv at køre i ICA maxi, som også har et ret stort udvalg, men den butik du har billede af ser også ud til at have et meget stort udvalg, må man spørge hvor det er :) Skal nemlig selv derover inden længe igen..

Jesper & Trine sagde ...

Det var i Hemköb i Trianglen, I Mobilias indskøbscenter var der også meget, men mest havde de nu i Hemköb.