torsdag den 26. marts 2009

Pølsehorn, afklaring eller forvirring?

Et stk særdeles vellykket pølsehorn. 2dl vand
2½dl A38
50g gær
10g FiberHusk
10g Rapsolie
5g Salt
5g Sukker
50g Quinuamel
50g Rismel
150g Doves Farm white bread flour
250g Grøn Finax blanding (grovmel blanding)
45g Gulerod
Dejen æltes i køkkenmaskinene 10-15min. Hviler 30 min og æltes igen i 10 min. Dejen deles i 16 klumper. Dejen er som fars, og formes bedst med lidt olie på hændene. Klappes plade og lav lille pandekage som pølsen pakkes ind i.
Hornene hæver yderligere 30 min. Bages i ovnen 20-25min ved 200 grader. Kan fryses.
Nam nam og velbekommen.


Ja, altså en egentlig afklaring har jeg ikke på cøliakispørgsmålet. Lægen har ringet tilbage om gliadin var faldet fra 0,16mmol/l til 0,12mmol/l, og vævstypen var ikke den forventede HLA-DQ2 (DQ8), men en helt 3.
Lægen (overlæge!) mente, at det var en atypisk cøliaki (pga. blodprøverne responderede på den glutenfrikost og mine gener er forsvundet. Men han tilføjede også, at det kunne blive svært at få tilskud fra kommunen pga. biopsien ikke var klokkeklar. Så han tilbød jeg kunne få taget en ny biopsi. Nej tak sagde jeg pænt ;-).
Har nu fået en henvisning til diætist 16 april, i samarbejde med hende skal jeg finde ud af, hvordan/om vi skal søge tilskudet og lære mere om den glutenfrikost.

Ingen kommentarer: