søndag den 1. marts 2009

Stilhed eller storm?

Sorry, der har været så stille, men der er sket ting og sager.
Har fået svar fra lægen midt i sidste uge, men kun et halvt svar. Biopsierne viste "pletvise forandringer", dvs. Cøliaki i tidlig stadie. Det betyder jeg måske ikke er berettiget til tilskud fra kommunen (og det er er ikke godt - for glutenfri kost er dyrt). Lægen mente heller ikke det var en god ide at begynden med glutenkost igen nu min mave endelig var iorden. Han foreslog jeg fik taget min vævstype (blodprøve) for at se om jeg har en af to helt specifikke. Fordi patienter med cøliaki har oftere vævstyperne HLA-DQ2 eller –DQ8, end baggrundsbefolkningen (mere end 98% af cøliakipatienterne har en af de nævnte vævstyper). Får taget blodprøven på sygehuset imorgen og svar om ca 2 uger.
Skal prøve at lave boghvedepasta idag. Har ikke fået pasta i mere end 4 uger - vildt for mig som engang levede af pasta. Det er gået overraskende nemt.

Ingen kommentarer: