fredag den 13. maj 2016

Glutenfri Vegetarburger

2-3 små eller 1½ store gulerødder
1 medium løg
3 dl kogte brune ris (ca. 1dl ukogt)
1 dåse bønner (jeg brugte chilibønner som jeg skyllede)
Cheddar ost
Salt og peber
Tilbehør:
Glutenfrie burgerboller (f.ex. Oopsies)
Taco Sauce (obs. for gluten, jeg bruger altid Santa Maria)
1 avocado, moset
Tomater
Creme Fraiche

Kog risene efter posens instrukser. Hak løget og riv gulerødderne. Svits løg og gulerødder på en pande med lidt olie i 2-3 min til de er bløde.
Hæld drænede bønner, kogte ris, løg og gulerødder i en blender. Fortsæt til de er en ensartet masse, det må ikke være for grødet, så hjælp blenderen lidt ved at røre lidt i det. Smag til med salt og peber.
Fordel massen i 6-8 burgere á 2cm tykkelse. Steges over medium varme 5 min på hver side. De sidste 2 min skal panden dækkes over.
Smør bollen med avocado-mos, tilsæt creme fraiche, taco sauce og cheddar.

Burgeren er godkendt, og "smager forbavsende godt" ifølge min kød-elskede mand, så den kan virkelig noget ;-) Yummmmmmmmmmm

Ingen kommentarer: