tirsdag den 10. februar 2009

brugsforvirring og forsøgsdyr!

Så kom den endelig, brødmaskinen. I går ankom den og den har bagt tre brød nu og er i gang med risengrød.
Det første brød - et "rugbrød" blev klæbrigt og noget gik helt galt så det rød ud til højre. Men efter det lavede jeg et brød af halv Finax "rugbrødsmel" og halv Aurion Quinuamel. Det blev rigtig godt, ligner en kage men sager af franskbrød. Skulle måske have hævet en anelse mindre da det kollapsede lidt til sidst. Efter det lavede jeg "rugbrød" det blev også super godt. Begge brød er lavet i hal portion for jeg var bange for de ville hæve for meget op og brænde maskinen af, men næste kan blive det ”full size”.
Og nu står den og laver risengrød, tager 1 time og 10 min for 1L. Det er dejligt nemt bare hælde det hele i og så bipper den når den er færdig. Ingen brændt lugt eller brændt gryde bagefter.
Maven er lidt i udu i disse dage, er vist kommet til at spise noget gluten, men jeg ved ikke hvorfra det kommer. Håber snart maven er på rette spor igen, nu gik det lige så godt. Valter har også være hjemme siden mandag - han har fået sig en grim lungebetændelse.
Regner med at få brev fra lægen om biopsisvar her sidst på ugen, måske først i læste uge.
Vi ved ikke endnu hvor til vi taget til sommer for vi ved ikke, hvordan udvalget af glutenfrie produkter er i Tjekkiet. Vi ved det er stort i Sverige og Tyskland, men vi havde egentlig planlagt Tjekkiet i 4 uger. Men vi må tage en beslutning her i februar eller marts.

Ingen kommentarer: