tirsdag den 3. februar 2009

Kylling med ekstra fjerkræsaroma og minus pasta




Ja man opdager nogle ting, ubehagelige ting, når man nærstuderer varedeklarationerne. F.eks. stødte jeg i dag på kyllingepålæg som bl.a. var tilsat fjerkræsaroma. Jeg mener hvis ikke kylling smager af fjerkræ uden den bliver tilsat fjerkræsaroma, så har jeg ikke lyst at spise den. Den fik selvsagt lov at blive på hylde.
Så gik jagten ellers ind på noget gluten pasta/spagetti. Og jeg fanden meget lækkert pasta bl.a. I Brugsen, F.eks. Emmer pasta, Spelt pasta, fuldkors pastas osv. Osv. men ALT indeholdt gluten. Så det kan åbenbart kun fås på nettet.
Der er gluten i rigtig mange ting man overhoved ikke kunne forestille sig, så som i noget: sojasauce, K-salater, sodavandsis, lakrids, chokolade, vitaminpiller, kødpålæg, pølser, knor saucer, alm. cornflakes og frysekartofler.
Lørdag bagte jeg mit første glutenfrie brød, et groft franskbrød og et “rugbrød”. De blev begge rigtig gode, og de holder sig frisk længe.
Vi har bestilt en bagemaskine, som jeg glæder mig helt vildt til at tage i brug, regner med den ankommer i morgen eller overmorgen.

Ingen kommentarer: