tirsdag den 3. februar 2009

Lykken er - eller er den?

At finde ud, at mig saucedyret-Trine ikke længere må spise Jensens' saucer, da ALLE indeholder gluten.
Nå, men pyt så er der jo bare Knorr. Men ak nej. Men da indtræf lykken - idet jeg i SuperBest, helt presset op i et hjørne, finder en “Oscars bearnaise”, og to andre saucer fra Oscar………. Hvorpå der tydelig står NO GLUTEN. Yahooooo, hvor dejligt min dag var reddet. Men pengepungen bliver lænset når man skal shoppe glutenfri. Her nogle eksempler hvorfor:

1kg finax “hvedemel” 37,95
1kg finax grovmel 37,95
200ml færdigblandet bearnaisesauce 19,95
375g cornflakes 26,95
1kg boghvedeblanding 46,95
400g fuldkornsbrød 35,95
250g knækbrød 27,25
325g müesli 51,95
250g pasta 27,25
200g 43,70
105g Twix u. gluten 25,95
175g småkager 41,95

Og som jeg sidder her er jeg kommet i tanke om at jeg har glemt at tjekke for gluten i den hønse bouillon jeg har putte i den tomat/rispilaf jeg skal have med til frokost i morgen. Selvfølgelige er der både, maltodextrin, hydrolyseret vegetabilsk protein og hvedemel i. For f….. da også, og jeg have glædet mig sådan til den frokost. Nedern altså.

1 kommentar:

Jesper & Trine sagde ...

Det skal lige siges at vi allerede har fundet en glutenfri Whisky-sovs, som oven i købtet er billig og nem at lave..

Ingredienser: 1 lille dås tomatpure
100g kærgården
2 tsk rosemarin
2 spsk whisky
1/4 l piskefløde
1 spsk sukker
salt
peber

tomatpure og kærgården varmes op til kogepunktet, rosemarin, whisky, piskefløde og sukker tilsættes, det hele skal stå og koge ind, den smages til med salt og peber.

Den smager ret godt... ;-)

Husbonden (trines mand)